Je hebt dus een goed verhaal dat gehoord mag moet worden? Mooi, dan ga ik je daar bij helpen. In de vorige paragraaf heb ik je verteld over de 5 stappen om een blog te maken waar je trots op mag zijn.
Maar wat kun je aan het einde van de cursus? En wat heb je dan in je handen, behalve een blog? Dat lees je in deze paragraaf. https://vimeo.com/529331277/9fe88b64f6
Dit weet en kun je…
Het is een uitgebreide cursus, die best wat tijd zal vergen. Maar het levert ook veel op, want aan het eind van de cursus:
-
Weet je wat volhoudbare communicatie is
-
Weet je wat bloggen (niet) is
-
Ken je jouw blogsterktes, -zwaktes, -kansen en -valkuilen
-
Weet je wat jouw dna en verhaal zijn
-
Kun je een realistisch blogplan-van-aanpak (strategie) maken
-
Kun je een haalbare contentkalender maken
-
Kun je een blog schrijven die voldoet aan alle eisen
-
Weet je hoe je jouw blog moet delen en een publiek kunt opbouwen
-
Kun je op basis van statistieken jouw blogdoelen evalueren
-
Ben je gestart met jouw eigen blog voor straks!
Dit heb je…
Natuurlijk ga ik je helpen om de doelen te bereiken. Dat doe ik met teksten en video’s vol voorbeelden, tips en trucs. Maar uiteindelijk is bloggen een vaardigheid, en die leer je door te doen.
Daarom maak je ook regelmatig opdrachten waar je ook feedback op krijgt. En het mooie is dat je die opdrachten ook gelijk kunt gebruiken voor jouw blog. Zo heb je straks:
-
Jouw blog-swot met jouw sterktes, zwaktes, kansen en valkuilen
-
Jouw dna en verhaal, de basis voor je blog (en eigenlijk al je communicatie)
-
Een blogplan-van-aanpak, jouw contentstrategie met onder andere een thema, doel, doelgroep en promotieplan
-
Een contentkalender, zodat je alle blogs en onderwerpen voor de komende jaar ‘klaar’ hebt liggen (nu alleen nog even schrijven…)
-
Je eerste blog(s), inclusief feedback van mij
-
Een evaluatieformat, dat je kunt gebruiken om te kijken of je jouw doel(en) behaald hebt
Voor de meeste van de opdrachten krijg je handige formats, die je vervolgens zelf kunt vullen.